آرایش زیبا
نوشته شده توسط : فاطمه

آرایش زیبا

آرایش در لغت به معنای افزودن یا به عبارتی عملیاتی که ظاهر فرد را زیباتر می کند ، در کشور ایران معمولا واژه ی آرایش زیبا برای زنان و پیرایش برای آقایان استفاده می شود.

آرایش زیبا

آرایش زیبا شامل خدماتی ازجمله :

قرینه‌سازی ابرو ، آرایش صورت ، براشینگ ، رنگ و مش ، فر و بافت مو ، خدمات ناخن ، مانیکور ،پدی کور ، وکس صورت است .در این مقاله به چگونگی داشتن آرایش زیبا می‌پردازیم.

نکاتی که درباره یک آرایش زیبا باید رعایت کنیم

1- برای داشتن آرایش زیبا به‌ اندازه کافی آب بخورید : نوشیدن آب زیاد به درخشان کردن و زیبایی پوست کمک می‌کند و همین درخشان شدن ،سبب بهتر دیده شدن مواد آرایشی روی صورت شما شده و باعث داشتن آرایش زیبا می شود.

2-  بعد از سونا یا استفاده از بخو رهای صورت از تمیزکننده‌های متناسب با پوست خود استفاده کنید .در هر سنی که هستید بد از شست و شوی پوستتان از یک مرطوب‌کننده بدون روغن برای پوستتان استفاده کنید چون باعث نگهداری پوست شما می شود.استفاده مدام این روش برای جلوگیری از چین‌ و چروک مناسب است و به داشتن یک آرایش زیبا کمک می کند.

3-  انتخاب یک آرایشگر خوب برای خودتان :اگر مطمئن نیستید چه مدل مویی به شما می‌آیید بهتر است از آرایشگر منتخب خود استفاده کنید تا هم مدل موی زیبا به شما پیشنهاد دهد و هم یک   آرایش زیبا داشته باشید.

4 – زیبا نگه‌داشتن ناخن‌هایتان: می‌توانید برای تمیزی و طراحی ناخن‌هایتان از مانیکوریست استفاده کنید.

5 – تمیز نگه‌داشتن موها با استفاده از شامپوی مناسب موی خود: می‌توانید با استفاده از شامپوی مناسب موهایتان را درخشان و سالم نگه‌دارید و اگر موهایتان وز دارد از نرم‌کننده و حالت‌دهنده ضد وز استفاده کنید.

6-  مراقب لب‌هایتان باشید و سعی کنید از رژلب‌های خوب استفاده کنید تا یک آرایش زیبا داشته باشید.

آرایش چشم

یکی از مهم‌ترین و اولین عضوی که در صورت به چشم می‌آید ،چشم است ،قبل از داشتن یک آرایش زیبا در چشم باید راه‌های زیباتر شدن چشم را بدانید و اینکه چطور یک آرایش زیبا و ساده  داشته باشیم.

1- از بین بردن پف زیر چشم

پوست دور چشم فاقد غدد چربی هستند به همین دلیل  جذب آب و مایعات و هنگام استفاده از مرطوب‌کننده ها پف زیر چشم ایجاد می‌شود و وجود این مایع باعث ایجاد ورم در پوست دور چشم می‌شود .ولی در صورت استفاده از آب‌رسان و کرم‌های دور چشم هیچ‌گونه ورمی به وجود نمی‌آید و در اینصورت شما یک آرایش زیبا خواهید داشت.

 

2- استفاده از خط چشم

برای اینکه پژمردگی پلک‌هایتان به چشم نیاید ،از خط چشم می‌توانید استفاده کنید ، با استفاده از پودر و برس صاف نوک‌تیز ،خط چشم را بکشید و سعی کنید آن را  به خط مژه نزدیک کنید تا طبیعی‌تر جلوه کند و یک آرایش زیبا داشته باشید.

3 -محو کردن افتادگی چشم‌ها برای داشتن آرایش زیبا

در یک آرایش زیبا ،با استفاده از سایه ملایم و کمرنگ ،افتادگی چشم‌ها را می‌توانید از بین ببرید.

 

4- درشت نشان دادن چشم‌ها با آرایش

برای درشت نشان دادن چشم‌ها می‌توانید خط چشم بالایی را پهن‌تر از خط چشم پایینی بکشید. زیرا پهن کشیدن خط چشم پایینی باعث خسته به نظر رسیدن صورت می‌شود ولی برای چشم های درشت نباید از خط چشم پهن استفاده کنید.

5- از بین بردن حلقه‌های تیره دور چشم

برای شاداب و سرحال نشان دادن چشم ،سعی کنید حلقه‌های دور چشم را از بین ببرید. برای این کار از کرمی که رنگ آن روشن‌تر از رنگ پوست خودتان است استفاده کنید و از گودی چشم تا به کناره‌های بینی را بپوشانید.

6- فر کردن مژه بعد از دوش گرفتن

برای از بین بردن پژمردگی چشم‌ها می‌توانید از فر کردن مژه‌ها استفاده کنید برای بهتر نتیجه دادن بعد از حمام این کار را انجام دهید زیرا در آن حالت مژه‌ها انعطاف‌ پذیرتر هستند و مژه های فر به داشتن  آرایش زیبا کمک می کنند.

7- از بین بردن قرمزی چشم

قرمزی چشم سبب می شود آرایش زیبا نداشته باشید،برای از بین بردن آن از سایه‌ای با رنگ و زمینه‌ آبی استفاده کنید تا هم قرمزی چشم‌ها از بین برود و هم یک آرایش زیبا داشته باشید.

8 پرپشت کردن ابروها با تقویت آن‌ها

داشتن ابروهایی پرپشت و طبیعی تاثیر زیادی در زیبایی دارد و چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد .شما می توانید برای پرپشت کردن ابروهایتان ،راه های زیر را امتحان کنید.

استفاده از روغن کرچک

این روغن برای پرپشت کردن ابروها بسیار مؤثر است. زیرا شامل پروتئین ، اسیدهای چرب , انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها‌یی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و باعث رشد مو می‌شوند .

روش استفاده : با استفاده از پنبه ،کمی روغن را به ابروهایتان بزنید و 2 تا 3 دقیقه آن را ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه یا یک‌ شب آن را با آب ولرم بشویید.از این روغن روزی یک‌ بار در چند هفته استفاده کنید  تا نتیجه بگیرید.

 آلوئه ورا

دارای خواص مرطوب‌کنندگی و شامل آنزیم‌هایی است که فولیکول‌های مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر تغذیه می‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار لطیف و نرم  می‌کند و زوش استفاده از آن به اسن صورا است که ژل آن را به‌ آرامی به ابروهایتان بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

 آب پیاز

آب پیاز حاوی گوگرد است که بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابرو و متراکم کردن آن‌ها می‌باشد و روش استفاده از آن به این صورت است که یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و آن را به ابروهایتان بمالید و ماساژ دهید و 5 دقیقه بعد از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید . این روش را یک‌بار در هفته انجام دهید.

9- چین‌وچروک صورت را کم کنید

برای این کار ابتدا از کرم آب‌رسان استفاده کنید  و بعد از کرم‌های پوشاننده استفاده کنید که چاله‌ها و ایرادات صورت را از بین ببرد و باعث شود آرایش روی صورت شما بشیند.

 آرایش زیبا و جذاب

برای داشتن آرایش زیبا و جذاب خود می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید :

1- برای اینکه آرایش زیبا داشته باشید از کرم پودر مناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید.

2- برای جلوگیری از برق زدن پوست می‌توانید از پودر جامد بعد از اتمام آرایش استفاده کنید تا آرایش زیبا شود.

3- برای رژ گونه سعی کنید از لاله گوش به سمت گونه‌ها حرکت کنید و در قسمت بالای گونه از رنگ روشن استفاده کنید و خط گونه را بارنگی تیره مشخص کنید تا باعث آرایش زیبا شود.

4 -برای آرایش زیبا داشتن ، ابتدا از سایه‌ روشن برای پشت چشم خود استفاده کنید.

5 -از سایه تیره برای گوشه  بیرونی چشم استفاده کنید تا آرایش زیبا داشته باشید.

6 -اگر چشمانی تیره دارید از ریمل مشکی سرمه‌ای یا قهوه‌ای تیره رنگ استفاده کنید تا باعث داشتن آرایش زیبا در صورت شما شود.

7 -برای رژ زدن از برس استفاده کنید چون این کار باعث می‌شود طرح و خط لب اصلی شما مشخص شود و آرایش زیبا شود و رنگ رژ را روی لب کنترل شود ، برای ثابت ماندن رژ روی لب ،قبل از رژ زدن ، پودر به لب‌هایتان بزنید و برای جلوگیری از خشک شدن و پوسته‌ پوسته شدن لب می‌توانید از کرم ویتامین ای استفاده کنید.

منبع : http://drsodaei.com/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7/





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: